A REP Tisk spol. s r.o. vállalat reklamációs
szabályzata vevők – vállalkozók számára
REP Tisk spol. s r.o. kereskedelmi vállalat, székhelye: Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník, azonosítószáma: 190 10 672, bejegyezve az Ostravai Kerületi Bíróság cégjegyzékébe, szakasz: C, betétszám: 693 (a továbbiakban: „eladó”), fotónaptárak, fotókönyvek, cégeknek szánt promóciós termékek és egyéb áruk értékesítése céljából a www.reptisk.cz internetes címen található webáruházban. Kapcsolat: REP Tisk spol. s r.o. székhelye Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník Azonosítószám: 190 10 672 tel. 581 114 410 e-mail: tisk@reptisk.cz
1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
1.1. Ez a dokumentum meghatározza a reklamációk érvényesítésére
vonatkozó kötelező érvényű szabályokat, és információkat tartalmaz a
reklamációk feltételeit illetően, amelyeket az eladó a 89/2012. sz.
törvénnyel, a Polgári Törvénykönyvvel összhangban alkalmaz.
1.2. A vevő vállalkozó, aki az üzleti feltételek alapján adásvételi
szerződést köt az eladóval (a továbbiakban: „vevő”). A vevő
elfogadja és megértette a reklamációs szabályzatot, amelyet a szerződés
megkötése, ill. az áru megrendelése előtt megismert. A reklamációs
szabályzat elfogadásának minősül az adásvételi szerződés (vagy
vállalkozási szerződés) megkötése.
1.3. Ez a reklamációs szabályzat csak olyan vevőkre vonatkozik, akik
vállalkozók, azaz akik üzleti, nyereségszerző vagy hasonló
tevékenységük keretében kötnek adásvételi szerződést az eladóval.
1.4. A vevő tudomásul veszi, hogy köteles biztosítani az eladó számára
a reklamáció rendezéséhez szükséges együttműködést, különösen a
reklamáció megfelelő benyújtásával. Ellenkező esetben egyes határidők
meghosszabbodhatnak azzal az idővel, ameddig a vevő nem biztosította a
szükséges együttműködést.
2. A REKLAMÁCIÓ FELTÉTELEI
2.1. A reklamáció benyújtható a http://www.reptisk.cz/reklamace
oldalon online elérhető reklamációs űrlapon keresztül, továbbá
elektronikus úton a tisk@reptisk.cz e-mailcímen,
vagy személyesen vagy levélben a REP Tisk spol. s.r.o., Slezská 1304/1a, 790
01 Jeseník címen, valamint az eladó bármely üzlethelyiségében, azonban a
reklamáció lehető leggyorsabb rendezése érdekében javasoljuk az
elektronikus utat.
2.2. A reklamációt a hiba észlelését követően felesleges késlekedés
nélkül meg kell tenni. Bármilyen nyilvánvaló nyomdahiba, karcolás,
szennyeződés stb. esetélben ajánlatos az áru átvétele után azonnal
panaszt tenni, különben a vevő lehetőséget ad az eladónak annak
bizonyítására, hogy nincs ellentmondás az adásvételi szerződéssel.
A vevő köteles az eladótól vagy a fuvarozótól történő személyes
átvételt követően azonnal ellenőrizni az átvett árut, annak teljességét
és a csomagolás sértetlenségét, valamint a fuvarozónál a szállítmány
állapotát (különösen a csomagok számát, a csomagolás sértetlenségét
vagy hibátlanságát) a szállítólevél alapján. A vevőnek ellenőriznie
kell az áru teljességét is, különösen azt, hogy a csomag tartalmaz-e
mindent, amit tartalmaznia kell.
2.3. Az eladó nem vállal felelősséget olyan károkért, amelyek a
kárveszély átruházását követően, véletlen esemény kapcsán, vagy a
vevő vagy más személyek cselekményei, illetve az áru műszaki jellemzőivel
és az eladó ajánlásaival ellentétes használata következtében
következnek be. Az eladó nem felel az alábbi okokból bekövetkezett
sérülésekért:
2.3.1. az áru mechanikai sérülése a vevő vagy harmadik személy
részéről,
2.3.2. az áru szakszerűtlen kezelése vagy a karbantartás elhanyagolása,
2.3.3. túlterhelés vagy az eladó javaslatával, ill. az általános
alapelvekkel ellentétes használat miatt bekövetkező sérülés,
2.3.4. ha a vevő az árun módosítást végzett (festés, hajlítás stb.),
és az ebből eredően hibásodott meg,
2.3.5. természeti csapás vagy vis maior okozta sérülés.
2.4. Ha a termék hibája megszüntethető, a vevő igényelheti a
kijavítását, a hiány kiegészítését, vagy az ár arányos
csökkentését. Ha a hiba nem szüntethető meg, és ezért az árut nem lehet
megfelelően használni, a vevő elállhat a szerződéstől vagy arányos
árcsökkentésre tarthat igényt.
2.5. A reklamációt, beleértve a hiba elhárítását is, észszerű időn
belül rendezik. A reklamáció rendezését követően az eladó telefonon,
sms-ben vagy a reklamáció benyújtásakor megadott e-mailcímen értesíti a
vevőt, hogy a reklamációs eljárás befejeződött.
2.6. Ha a vevő nem a fenti feltételeknek megfelelően és az üzleti
feltételekben meghatározott határidőn belül érvényesíti igényét, az
eladónak jogában áll a reklamációs igényt jogtalanként elutasítani.
2.7. A vevő köteles a kijavított vagy újonnan gyártott árut indokolatlan
késedelem nélkül, de legkésőbb attól a naptól számított 30 napon
belül átvenni, amikor a reklamáció rendezéséről tájékoztatást kapott.
Ha a vevő az elintézett reklamációt követően az értesítéstől
számított 3 hónapon belül az árut nem veszi át, az eladó fenntartja a
jogot, hogy az árut értékesítse, és a bevételt a tárolási díj
megtérítésére fordítsa.
2.8. A reklamációs eljárás során az eladó elsősorban e-mailben és a
reklamáció során megadott telefonszámon kommunikál a vevővel.
2.9. A vevő nem jogosult a reklamációval kapcsolatban felmerült
költségek megtérítésére.
3. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
3.1. Ez a reklamációs szabályzat 2022. 10. 1-től érvényes, és
hatályon kívül helyez minden korábbi reklamációs szabályzatot.
3.2. Ez a szabályzat elérhető a szolgáltató székhelyén és
üzlethelyiségében (REP Tisk spol. s.r.o., Slezská 1304/1a, 790
01 Jeseník), vagy online a http://www.reptisk.cz/reklamacni-rad
weboldalon.