A REP Tisk spol. s r.o. vállalat reklamációs

szabályzata vevők – vállalkozók számára

REP Tisk spol. s r.o. kereskedelmi vállalat, székhelye: Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník, azonosítószáma: 190 10 672, bejegyezve az Ostravai Kerületi Bíróság cégjegyzékébe, szakasz: C, betétszám: 693 (a továbbiakban: „eladó”), fotónaptárak, fotókönyvek, cégeknek szánt promóciós termékek és egyéb áruk értékesítése céljából a www.reptisk.cz internetes címen található webáruházban. Kapcsolat: REP Tisk spol. s r.o. székhelye Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník Azonosítószám: 190 10 672 tel. 581 114 410 e-mail: tisk@reptisk.cz

1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK

1.1. Ez a dokumentum meghatározza a reklamációk érvényesítésére vonatkozó kötelező érvényű szabályokat, és információkat tartalmaz a reklamációk feltételeit illetően, amelyeket az eladó a 89/2012. sz. törvénnyel, a Polgári Törvénykönyvvel összhangban alkalmaz.
1.2. A vevő vállalkozó, aki az üzleti feltételek alapján adásvételi szerződést köt az eladóval (a továbbiakban: „vevő”). A vevő elfogadja és megértette a reklamációs szabályzatot, amelyet a szerződés megkötése, ill. az áru megrendelése előtt megismert. A reklamációs szabályzat elfogadásának minősül az adásvételi szerződés (vagy vállalkozási szerződés) megkötése.
1.3. Ez a reklamációs szabályzat csak olyan vevőkre vonatkozik, akik vállalkozók, azaz akik üzleti, nyereségszerző vagy hasonló tevékenységük keretében kötnek adásvételi szerződést az eladóval.
1.4. A vevő tudomásul veszi, hogy köteles biztosítani az eladó számára a reklamáció rendezéséhez szükséges együttműködést, különösen a reklamáció megfelelő benyújtásával. Ellenkező esetben egyes határidők meghosszabbodhatnak azzal az idővel, ameddig a vevő nem biztosította a szükséges együttműködést.

2. A REKLAMÁCIÓ FELTÉTELEI

2.1. A reklamáció benyújtható a http://www.reptisk.cz/reklamace oldalon online elérhető reklamációs űrlapon keresztül, továbbá elektronikus úton a tisk@reptisk.cz e-mailcímen, vagy személyesen vagy levélben a REP Tisk spol. s.r.o., Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník címen, valamint az eladó bármely üzlethelyiségében, azonban a reklamáció lehető leggyorsabb rendezése érdekében javasoljuk az elektronikus utat.
2.2. A reklamációt a hiba észlelését követően felesleges késlekedés nélkül meg kell tenni. Bármilyen nyilvánvaló nyomdahiba, karcolás, szennyeződés stb. esetélben ajánlatos az áru átvétele után azonnal panaszt tenni, különben a vevő lehetőséget ad az eladónak annak bizonyítására, hogy nincs ellentmondás az adásvételi szerződéssel. A vevő köteles az eladótól vagy a fuvarozótól történő személyes átvételt követően azonnal ellenőrizni az átvett árut, annak teljességét és a csomagolás sértetlenségét, valamint a fuvarozónál a szállítmány állapotát (különösen a csomagok számát, a csomagolás sértetlenségét vagy hibátlanságát) a szállítólevél alapján. A vevőnek ellenőriznie kell az áru teljességét is, különösen azt, hogy a csomag tartalmaz-e mindent, amit tartalmaznia kell.
2.3. Az eladó nem vállal felelősséget olyan károkért, amelyek a kárveszély átruházását követően, véletlen esemény kapcsán, vagy a vevő vagy más személyek cselekményei, illetve az áru műszaki jellemzőivel és az eladó ajánlásaival ellentétes használata következtében következnek be. Az eladó nem felel az alábbi okokból bekövetkezett sérülésekért:
2.3.1. az áru mechanikai sérülése a vevő vagy harmadik személy részéről,
2.3.2. az áru szakszerűtlen kezelése vagy a karbantartás elhanyagolása,
2.3.3. túlterhelés vagy az eladó javaslatával, ill. az általános alapelvekkel ellentétes használat miatt bekövetkező sérülés,
2.3.4. ha a vevő az árun módosítást végzett (festés, hajlítás stb.), és az ebből eredően hibásodott meg,
2.3.5. természeti csapás vagy vis maior okozta sérülés.
2.4. Ha a termék hibája megszüntethető, a vevő igényelheti a kijavítását, a hiány kiegészítését, vagy az ár arányos csökkentését. Ha a hiba nem szüntethető meg, és ezért az árut nem lehet megfelelően használni, a vevő elállhat a szerződéstől vagy arányos árcsökkentésre tarthat igényt.
2.5. A reklamációt, beleértve a hiba elhárítását is, észszerű időn belül rendezik. A reklamáció rendezését követően az eladó telefonon, sms-ben vagy a reklamáció benyújtásakor megadott e-mailcímen értesíti a vevőt, hogy a reklamációs eljárás befejeződött.
2.6. Ha a vevő nem a fenti feltételeknek megfelelően és az üzleti feltételekben meghatározott határidőn belül érvényesíti igényét, az eladónak jogában áll a reklamációs igényt jogtalanként elutasítani.
2.7. A vevő köteles a kijavított vagy újonnan gyártott árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb attól a naptól számított 30 napon belül átvenni, amikor a reklamáció rendezéséről tájékoztatást kapott. Ha a vevő az elintézett reklamációt követően az értesítéstől számított 3 hónapon belül az árut nem veszi át, az eladó fenntartja a jogot, hogy az árut értékesítse, és a bevételt a tárolási díj megtérítésére fordítsa.
2.8. A reklamációs eljárás során az eladó elsősorban e-mailben és a reklamáció során megadott telefonszámon kommunikál a vevővel.
2.9. A vevő nem jogosult a reklamációval kapcsolatban felmerült költségek megtérítésére.

3. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

3.1. Ez a reklamációs szabályzat 2022. 10. 1-től érvényes, és hatályon kívül helyez minden korábbi reklamációs szabályzatot.
3.2. Ez a szabályzat elérhető a szolgáltató székhelyén és üzlethelyiségében (REP Tisk spol. s.r.o., Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník), vagy online a http://www.reptisk.cz/reklamacni-rad weboldalon.