ÜZLETI FELTÉTELEK

REP Tisk spol. s r.o. kereskedelmi vállalat, székhelye: Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník, azonosítószáma: 190 10 672, bejegyezve az Ostravai Kerületi Bíróság cégjegyzékébe 693. iratszám alatt (a továbbiakban: „eladó”), fotónaptárak, fotókönyvek, cégeknek szánt promóciós termékek és egyéb áruk értékesítése céljából a www.reptisk.cz internetes címen található webáruházban (a továbbiakban: „weboldal”). Kapcsolat: REP Tisk spol. s r.o. székhelye: Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník Azonosítószám: 190 10 672 tel. 581 114 410 e-mail: tisk@reptisk.cz

1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK

1.1. Az eladó jelen üzleti feltételei (a továbbiakban: „üzleti feltételek”) a Polgári Törvénykönyvről szóló, későbbiekben módosított 89/2012. sz. törvény (a továbbiakban: „Polgári Törvénykönyv”) 1751. § (1) bekezdésében foglaltakkal összhangban szabályozzák a szerződő felek egymással szembeni jogait és kötelezettségeit, amelyek az eladó és egy másik természetes vagy jogi személy (a továbbiakban: „vevő“) között az eladó webáruházán keresztül megkötött adásvételi szerződés (a továbbiakban: „adásvételi szerződés”) kapcsán vagy annak alapján keletkeznek. A webáruházat az eladó egy weboldalon üzemelteti, mégpedig a weboldal felületén keresztül (a továbbiakban: „az üzlet webes felülete”).
1.2. Az üzleti feltételek arra az esetre vonatkoznak, amikor egy személy, vállalkozó vagy fogyasztó árut kíván vásárolni az eladótól.
1.3. Az üzleti feltételektől eltérő rendelkezésekről az adásvételi szerződésben lehet megállapodni. Az adásvételi szerződésben meghatározott eltérő rendelkezések előnyt élveznek az üzleti feltételek rendelkezéseivel szemben.
1.4. Az üzleti feltételek rendelkezései az adásvételi szerződés elválaszthatatlan részét képezik. Az adásvételi szerződés és az üzleti feltételek magyar nyelven készültek. Az adásvételi szerződést magyar nyelven lehet megkötni.
1.5. Az üzleti feltételek szövegét az eladó módosíthatja vagy kiegészítheti. Ez a rendelkezés nem érinti az üzleti feltételek előző változatának érvényessége alatt keletkezett jogokat és kötelezettségeket. Az üzleti feltételek módosítását az eladó a weboldalon keresztül vagy más megfelelő módon legalább 14 nappal a javasolt hatálybalépést megelőzően bejelenti, azzal, hogy a vevőknek jogukban áll (amennyiben az üzleti feltételek módosítása az általuk kötött adásvételi szerződésre vonatkozik) a hatálybalépést megelőzően az üzleti feltételek módosítását elutasítani, és a szerződést emiatt felmondani. Amennyiben a vevő a hatályba lépés napja előtt nem közli írásos formában az egyet nem értését a javasolt módosítással, úgy tekintendő, hogy az üzleti feltételek módosítását elfogadta.

2. FELHASZNÁLÓI FIÓK

2.1. A weboldalon végrehajtott regisztráció alapján a vevő hozzáférhet felhasználói felületéhez. Felhasználói felületéről a vevő árut rendelhet meg (a továbbiakban „felhasználói fiók”). A vevő regisztráció nélkül, közvetlenül az üzlet webes felületéről is leadhatja megrendelését.
2.2. A weboldalon történő regisztráció és a megrendelés során a vevő köteles minden adatát helyesen és a valóságnak megfelelően megadni. A felhasználói fiókban megadott adatokat a vevő minden változás után köteles frissíteni. A vevő által a felhasználói fiókban és a megrendelés során megadott adatokat az eladó helyesnek, teljesnek és aktuálisnak tekinti.
2.3. A felhasználói fiókhoz való hozzáférést felhasználónév és jelszó biztosítja. A vevő köteles megőrizni a felhasználói fiókjához való hozzáféréshez szükséges információk titkosságát.
2.4. A vevő nem jogosult arra, hogy harmadik személyeknek engedélyezze a felhasználói fiók használatát.
2.5. Az eladó jogosult a felhasználói fiókot törölni, különösen, ha a vevő már több mint 18 hónapja nem használja, vagy olyan esetben, ha a vevő megsérti az adásvételi szerződésben (az üzleti feltételeket is beleértve) vállalt kötelezettségeit.
2.6. A vevő tudomásul veszi, hogy a felhasználói fiók nem feltétlenül érhető el folyamatosan, különösen az eladó hardver- és szoftvereszközeinek szükséges karbantartására vagy harmadik fél hardver- és szoftvereszközeinek szükséges karbantartására való tekintettel.

3. AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE

3.1. Az áruház webes felületén elhelyezett áruk bemutatása tájékoztató jellegű, és az eladó nem köteles adásvételi szerződést kötni ezekre az árukra vonatkozóan. A Polgári Törvénykönyv 1732. § (2) bekezdése nem alkalmazandó.
3.2. Az üzlet webes felülete tartalmazza az árukra vonatkozó információkat, beleértve az egyes áruk árát és visszaküldésük költségeit, ha az áru természeténél fogva nem küldhető vissza a szokásos postai úton. A feltüntetett árak tartalmazzák az áfát és az összes kapcsolódó díjat. Az árak mindaddig érvényesek, míg az üzlet webes felületén fel vannak tüntetve. Ez a rendelkezés nem korlátozza az eladót abban, hogy egyénileg egyeztetett feltételek mellett kössön adásvételi szerződést.
3.3. Amennyiben a feltüntetett ár nyilvánvalóan hibás szöveget vagy számot tartalmaz, ez az ár nem kötelező, és nem kerül sor adásvételi szerződés megkötésére.
3.4. Az üzlet webes felülete az áru csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségekről is tájékoztatást nyújt. A weboldalon feltüntetett, az áru csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségekről szóló tájékoztatás csak abban az esetben érvényes, ha az áru kézbesítésére Magyarország területén kerül sor.
3.5. Az árurendeléshez a vevő kitölti a weboldalon található megrendelő űrlapot. A megrendelő űrlap különösen az alábbi információkat tartalmazza:
3.5.1. a megrendelt áru (a megrendelt árut a vevő „beteszi” az üzlet weboldalán az elektronikus kosárba),
3.5.2. az áru kifizetésének módja, a megrendelt áru kézbesítésének kívánt módja, és
3.5.3. információ az áru átadásával kapcsolatos költségekről (a továbbiakban „megrendelés”).
3.6. Mielőtt a megrendelést elküldi az eladónak, a vevőnek lehetősége van ellenőrizni és módosítani a megrendelésben megadott adatokat, amiatt is, hogy megállapíthassa és módosíthassa a megrendelés során megadott adatokba esetleges került hibákat. A megrendelést a vevő a „Megrendelés és fizetés” gombra kattintva küldheti el az eladónak. A megrendelésben megadott adatokat az eladó helyesnek tekinti. Az eladó közvetlenül a megrendelés kézhez vétele után a kézhezvételt e-mailben megerősíti, mégpedig a vevő által a felhasználói fiókban vagy a megrendelés során megadott e-mail-címre (a továbbiakban: „a vevő e-mail-címe”).
3.7. Az eladónak mindig jogában áll a megrendelés jellegétől függően (árumennyiség, a vételár nagysága, a szállítás becsült költségei) ismételt jóváhagyást igényelni a vevőtől (pl. írásban vagy telefonon).
3.8. Az eladó és a vevő között a szerződéses viszony a megrendelés átvételének (elfogadás) kézbesítésével jön létre, amelyet az eladó elektronikus levélben küld a vevőnek a vevő megrendelésben megadott elektronikus levelezési címére, kivéve, ha az eladó legkésőbb öt munkanapon belül tájékoztatja a vevőt arról, hogy a megrendelést nem tudja teljesíteni, különösen a gyártási és kapacitási lehetőségekre tekintettel. Ilyen esetben a megrendelés elutasítottnak számít.
3.9. Az eladó a szerződés megkötését követő észszerű időn belül, de legkésőbb az áru átadásakor igazolást állít ki a vevőnek a megkötött szerződésről.
3.10. A vevő beleegyezik abba, hogy az adásvételi szerződés megkötése során távközlési eszközök használatára kerüljön sor. Az adásvételi szerződés megkötése során a vevő távközlési eszközök használatával kapcsolatos költségeit (internetkapcsolat költségei, telefonhívások költségei) a vevő maga viseli, és ezek a költségek nem térnek el az alapdíjtól.
3.11. A vevő hozzájárul, hogy az eladó automatikus távközlési rendszert vagy faxkészüléket használjon a vevővel való kommunikációhoz. Ezzel a vevőt semmiféle költség nem terheli.
3.12. A megren­delésnek az üzleti feltételek jelen cikkelye szerinti elküldésével a vevő kijelenti, hogy az adott megrendelés teljesítése nem sérti harmadik személyek szerzői vagy egyéb jogait, azaz a vevő rendelkezik minden szükséges joggal a rendelkezésre bocsátott felvételekhez és a lefényképezett személyek vagy a lefényképezett tárgyak tulajdonosainak beleegyezésével. A vevő teljes mértékben felel e jogok megsértésének következményeiért, valamint minden olyan kárért és sérelemért, amely az eladót harmadik személyek jogainak megsértése miatt éri.
3.13. A megrendelés elküldésével a vevő feljogosítja az eladót a rendelkezésre bocsátott felvételek (fényképek, grafikák stb.) felhasználására a szerződés teljesítése, azaz az áru előállítása céljából. Ugyanezen célból az eladó jogosult a megrendelés teljesítése érdekében a felvételeket módosítani.
3.14. Az eladó semmiféle digitális adatot, felvételt vagy egyéb dolgot nem őriz meg a vevő számára, és nem is küldi vissza.
3.15. A vevő köteles minden elküldött adatot és felvételt ellenőrizni, hogy megfelelnek-e az áru elkészítéséhez szükséges követelményeknek. Az áru átadására megszabott időtartam csak akkor kezdődik, amikor a vevő átadta a kifogástalan dokumentumokat. Az esetleges hibákért vagy hiányosságokért (különösen a szövegben lévő gépelési hibákért vagy a rossz minőségű fényképekért) kizárólag a vevő felel, az eladó nem köteles ellenőrizni a megadott adatokat és felvételeket, illetve értesíteni a vevőt az esetleges hibákról vagy hiányosságokról.
3.16. Az eladó figyelmezteti a vevőt, hogy az áru (különösen a nyomtatott anyagok) kisebb szín- vagy grafikai eltéréseket mutathat a speciális betűtípusok, sortávolságok vagy műszaki paraméterek miatt, amelyeket a küldött adatoknak vagy felvételeknek tartalmazniuk kell. Az ilyen eltérések nem minősülnek hibának.

4. AZ ÁRU ÁRA ÉS A FIZETÉSI FELTÉTELEK

4.1. Az áru adásvételi szerződésben meghatározott árát és átadásának költségét a vevő az alábbi módokon egyenlítheti ki az eladó felé:
4.1.1. készpénzben az eladó telephelyén;
4.1.2. utánvéttel a vevő által a megrendelésben megadott helyen;
4.1.3. készpén­zmentesen, az eladó számlájára történő azonnali átutalással;
4.1.4. készpén­zmentesen, elfogadott hitelkártyával történő fizetéssel;
4.1.5. a felek kifejezett megállapodása esetén az eladó lehetővé teheti, hogy a vételár átutalással történő megfizetésére a kiállított számla alapján kerüljön sor. Eltérő megállapodás hiányában a számla 14 napon belül esedékes.
4.2. A vételárral együtt a vevő köteles az eladónak kiegyenlíteni a csomagolással és kiszállítással kapcsolatos, megállapodás szerinti költségeket. Kifejezett eltérő rendelkezés hiányában a továbbiakban a vételár alatt a kiszállításával kapcsolatos költségek is értendők.
4.3. Az eladó jogosult a vevőtől előleg megfizetését követelni, akár a teljes vételár összegében is.
4.4. Az eladó számlájára átutalással történő készpénzmentes fizetés esetén a vevő köteles az áru vételárának átutalásakor feltüntetni az átutalás egyedi azonosítóját. Készpénzmentes fizetés esetén a vevő fizetési kötelezettsége a megfelelő összegnek az eladó számláján történő jóváírásának pillanatában teljesül.
4.5. Az eladó által a vevőnek nyújtott árengedmények nem vonhatók össze.
4.6. Ha a kereskedelmi kapcsolatokban szokásos, vagy ha azt általánosan kötelező erejű jogszabály írja elő, az eladó az adásvételi szerződés alapján teljesített kifizetésekről adóügyi bizonylatot – számlát – állít ki a vevő részére. Az eladó fizeti az általános forgalmi adót. Az adóügyi bizonylatot – számlát – az eladó az áru árának kifizetését követően állítja ki a vevőnek, és elektronikus formában küldi el a vevőnek a megrendelésben megadott elektronikus címére.
4.7. Az értékesítési nyilvántartásokról szóló törvény értelmében az eladó köteles nyugtát kiállítani a vevőnek. Ugyanakkor köteles a beérkezett bevételt az adóhatóságnál online regisztrálni; technikai hiba esetén legkésőbb 48 órán belül.
4.8. Amennyiben a vevő vállalkozó, a felek abban állapodtak meg, hogy amennyiben a vevő késlekedik az eladónak történő bármely fizetéséssel vagy annak egy részével:
4.8.1. az eladó jogosult a vevőtől a megrendelt áru teljes ára 0,1%-ának megfelelő kötbér megfizetését követelni a késedelem minden egyes napjára a fizetés napjáig bezárólag;
4.8.2. az eladó egymást követően 3 emlékeztetőt küld e-mailben a fizetés elmaradásáról. A harmadik elküldött emlékeztetőben az eladó jogosult 300 Kč kötbér megfizetését követelni a vevőtől; a kötbér a fizetési felszólítás kézhezvételétől számított 15 napon belül esedékes. A kötbér megfizetése nem zárja ki az esetleges kártérítési igényt.

5. ELÁLLÁS AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉSTŐL

5.1. A feltételek ezen része csak azokra a vevőkre vonatkozik, akik fogyasztók, vagyis a szerződést vállalkozói vagy pénzkereseti tevékenységüktől függetlenül kötik. Azon vevők, akik vállalkozók, nem jogosultak az alábbi feltételek alapján visszalépni.
5.2. A vevő tudomásul veszi, hogy az áru nincs raktáron, a vevő egyedi igényei alapján rendelésre gyártják. A vevő tudomásul veszi továbbá, hogy a Polgári Törvénykönyv 1837. § rendelkezései értelmében a vevő igényei szerint gyártott vagy a vevő személyes szükségleteihez igazított áru szállítására vonatkozó adásvételi szerződéstől nem lehet elállni.
5.3. Ha nem az üzleti feltételek 5.1. cikkében említett esetről vagy más olyan esetről van szó, amikor az adásvételi szerződéstől nem lehet elállni, a Polgári Törvénykönyv 1829. § (1) bek. rendelkezései szerint a vevőnek jogában áll elállni az adásvételi szerződéstől az áru átvételétől számított tizennégy (14) napon belül; ha az adásvételi szerződés tárgya többféle áru vagy több rész szállítása, ez a határidő az utolsó áruszállítás átvételének napjától számít. Az adásvételi szerződéstől történő elállásról az előző mondatban meghatározott időtartamon belül az eladót értesíteni kell. A vevő az eladó felé tett bármilyen egyértelmű nyilatkozatával elállhat a szerződéstől. A vevő az adásvételi szerződéstől való elállást egyebek mellett az eladó telephelyének címére vagy az eladó e-mail címére küldheti. Az adásvételi szerződéstől való elálláshoz a vevő használhatja az ezen üzleti feltételek mellékletét képező űrlapot.
5.4. Az adásvételi szerződéstől az üzleti feltételek 5.2. cikke szerinti elállás esetén az adásvételi szerződés kezdettől fogva érvényét veszti. A vevő az adásvételi szerződéstől való elállás kézbesítésétől számított tizennégy (14) napon belül köteles az árut visszaküldeni az eladónak. Ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az áru visszaküldésével kapcsolatos költségeket akkor is a vevő viseli, ha az árut jellegénél fogva nem lehet hagyományos postai úton visszaküldeni.
5.5. Az üzleti feltételek 5.2. cikke szerinti elállás esetén az eladó a vevőtől kapott pénzeszközöket az adásvételi szerződéstől való elállástól számított tizennégy (14) napon belül a vevőnek visszautalja ugyanolyan módon, ahogyan az eladó azokat a vevőtől megkapta, vagy az eladó és a vevő közötti kölcsönös megállapodás szerint. Az eladó arra is jogosult, hogy a vevő által nyújtott teljesítést már az áru vevő általi visszaküldésekor visszaadja, vagy más módon, ha a vevő ehhez hozzájárul, és ez a vevőnek nem okoz többletköltséget. Ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az eladó nem köteles a pénzeszközöket előbb visszautalni, mint hogy a vevő az árut visszaküldi, vagy igazolja, hogy az árut az eladónak elküldte.
5.6. Ha az áru értéke csökkent amiatt, hogy a vevő az árut más módon kezelte, mint ami ahhoz szükséges, hogy a vevő megismerje az áru jellegét, tulajdonságait vagy működését, az eladó igényt tarthat az áruban keletkezett kár megtérítésére. Ilyen esetben az eladó jogosult kártérítési igényét egyoldalúan beszámítani a vevő vételár-visszatérítés iránti igényébe.
5.7. Ha a vevő az áruval együtt ajándékot is kap, az eladó és a vevő közötti ajándékozási szerződés azzal a feltétellel jön létre, hogy ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az ajándékozási szerződés az ilyen ajándék tekintetében hatályát veszti, és a vevő köteles az ajándékot az áruval együtt az eladónak visszaszolgáltatni.
5.8. Az eladó fenntartja a jogot, hogy elálljon az adásvételi szerződéstől, amennyiben az áru nincs raktáron, és az adásvételi szerződés megkötésétől számított 14 napon belül nem is kerül raktárra.

6. AZ ÁRU SZÁLLÍTÁSA ÉS KÉZBESÍTÉSE

6.1. A weboldalon feltüntetett gyártási határidők tájékoztató jellegűek, és akár egy héttel is meghosszabbíthatók, különösen az áru jellegétől és az eladó kapacitásától függően.
6.2. Abban az esetben, ha a szállítás módjáról a vevő külön kérése alapján állapodnak meg, a vevő viseli a kockázatot és az ezzel a szállítási móddal kapcsolatos esetleges többletköltségeket.
6.3. Ha az eladó az adásvételi szerződés alapján köteles az árut a vevő által a megrendelésben megadott helyre szállítani, a vevő köteles az árut a szállításkor átvenni.
6.4. Abban az esetben, ha a vevő részéről felmerülő okok miatt az árut ismételten vagy a megrendelésben meghatározottól eltérő módon kell szállítani, a vevő köteles megfizetni az áru ismételt szállításából eredő, illetve az eltérő szállítási móddal kapcsolatos költségeket.
6.5. Ha a vevő fogyasztó, az eladó az áru átvételekor azt ajánlja a vevőnek, ellenőrizze az áru csomagolásának sértetlenségét, és bármilyen hiba esetén haladéktalanul értesítse a fuvarozót. A csomagolás olyan sérülése esetén, ami a küldeményhez való illetéktelen hozzáférésre utal, a vevő nem köteles átvenni a szállítmányt a fuvarozótól.
6.6. Amennyiben a vevő vállalkozó, köteles a küldemény átvételekor ellenőrizni annak állapotát. Ha a küldemény megsérült, vagy más látható hibája van, megtagadhatja a küldemény átvételét, vagy a fuvarozóval együtt kárjegyzőkönyvet vehet fel. Rejtett hibák esetén a vevő köteles ezen hibák miatt felfedezésük után azonnal kifogást emelni. A vevő – vállalkozó a szállítmány átvételekor köteles a szállítólevél alapján ellenőrizni a szállítmány tartalmát is. Abban az esetben, ha a leszállított áru nem felel meg a megrendelésnek, a vevő – vállalkozó köteles értesíteni az eladót (elektronikus úton is lehet), beleértve a hibát dokumentáló fényképek elküldését, és megvárni az eladó utasításait a reklamációval kapcsolatos eljárásra vonatkozóan.
6.7. A szerződő felek egyéb jogait és kötelezettségeit az áru szállításával kapcsolatban az eladó külön szállítási feltételei szabályozhatják, amennyiben vannak ilyenek.
6.8. Az eladó által az adásvételi szerződésben vagy a vevővel folytatott egyéb kommunikációban meghatározott szállítási határidők egyike sem tekinthető rögzített időpontnak. A rögzített időpontot az eladónak kifejezetten ekként kell megjelölnie, és a vevővel egyeztetnie kell.
6.9. Az eladó csak az áru időben történő elküldéséért felelős (az üzleti feltételek 6.1. cikke értelmében), a fuvarozó általi időben történő szállításért nem.

7. HIBÁS TELJESÍTÉSBŐL EREDŐ JOGOK

7.1. A szerződő felek jogaira és kötelezettségeire a hibás teljesítésből eredő jogok tekintetében a vonatkozó, általánosan kötelező jogi rendelkezések az irányadók (különösen a Polgári Törvénykönyv rendelkezései, vevő – fogyasztó esetében pedig a fogyasztók védelméről szóló, későbbiekben módosított 634/1992. sz. törvény rendelkezései).
7.2. Az eladó felelős a vevő felé azért, hogy az áru az átvételkor hibátlan. Ha a vevő fogyasztó, az eladó felelős különösen azért, hogy a termék:
7.2.1. megfelel az egyeztetett leírásnak, típusnak és mennyiségnek, valamint minőségnek, működőképességnek, kompatibilitásnak, interoperabili­tásnak és egyéb egyeztetett jellemzőknek,
7.2.2. alkalmas arra a célra, amelyre a vevő igényli, és amelybe az eladó beleegyezett,
7.2.3. el van látva a megállapodás szerinti tartozékokkal és használati utasításokkal, beleértve az összeszerelési vagy telepítési utasításokat is.
7.3. Az eladó felelős a vevő – fogyasztó felé azért, hogy a megállapodás szerinti tulajdonságokon túlmenően:
7.3.1. a termék alkalmas arra a célra, amelyre az ilyen típusú termékeket általában használják, tekintetbe véve harmadik felek jogait, a jogszabályokat, a műszaki szabványokat vagy az adott ágazat magatartási kódexeit, ha nincsenek műszaki szabványok,
7.3.2. a termék mennyisége, minősége és egyéb jellemzői – beleértve a tartósságot, működőképességet, kompatibilitást és biztonságot – megfelelnek az azonos típusú termékek szokásos jellemzőinek, amelyeket a vevő észszerűen elvárhat, tekintetbe véve az eladó vagy az azonos szerződéses láncban szereplő más személy által tett nyilvános nyilatkozatokat is, különösen a reklámot vagy megjelölést,
7.3.3. a terméket tartozékokkal együtt szállítják, beleértve a csomagolást, az összeszerelési útmutatót és egyéb, a vevő által észszerűen elvárható használati utasításokat; és
7.3.4. a termék minősége vagy kivitelezése megfelel az eladó által a szerződés megkötése előtt a vevőnek átadott mintának vagy mintadarabnak.
7.4. A vevő az adásvételi szerződés megkötésekor az ISO12647 szabványnak megfelelő dokumentumokat – nyomtatási adatokat köteles az eladó rendelkezésére bocsátani (bővebben itt: https://www.reptisk.cz/...ve-podklady/). Amennyiben ezt elmulasztja, a vevő tudomásul veszi, hogy az eladó nem felel a nem megfelelő dokumentumok – nyomtatási adatok – átadásából eredő hibákért, és hogy a nem megfelelő dokumentumok különösen szín- és minőségbeli eltérésekhez vezethetnek.
7.5. Az üzleti feltételek 7.2. és 7.3. cikkében említett rendelkezések az alacsonyabb áron értékesített áruk esetében nem vonatkoznak arra a hibára, amely miatt az alacsonyabb árat meghatározták, az áruk szokásos használatból eredő elhasználódására, használt áruk esetében az olyan hibára, amely megfelel annak a használati vagy elhasználódási foknak, amellyel az áru rendelkezett, amikor a vevő átvette, vagy ha ez az áru jellegéből adódik.
7.6. Ha a vevő fogyasztó, és a hiba az átvételtől számított egy éven belül jelentkezik, az árut úgy kell tekinteni, hogy az átvételkor hibás volt, kivéve, ha a termék vagy a hiba jellege ezt kizárja. Ebbe az időtartamba nem számít bele az az idő, amíg a vevő nem tudja használni a terméket jogos reklamáció esetén. A vevő – fogyasztó az átvételtől számított két éven belül reklamálhatja a terméken megjelenő hibát.
7.7. A hibás teljesítésből eredő jog nem illeti meg a vevőt, ha a hibát ő maga okozta.
7.8. A vevő a hibás teljesítésből eredő jogait az eladónak azon címén érvényesíti, ahol az árukínálat alapján a reklamáció befogadása lehetséges, ill. az eladó székhelyén vagy telephelyén.
7.9. A vevő nem köteles a fennálló vételárat vagy annak egy részét megfizetni mindaddig, amíg az eladó nem teljesítette a hibás teljesítésből eredő kötelezettségeit.
7.10. A felek egyéb, az eladó hibákért való felelősségével kapcsolatos jogait és kötelezettségeit az eladó reklamációs szabályzata rögzítheti, amelyet az eladó mind a fogyasztó, mind a vállalkozó vevők számára kiadott.

8. A SZERZŐDŐ FELEK EGYÉB JOGAI ÉS KÖTELESSÉGEI

8.1. A vevő az áru teljes vételárának kifizetésével szerzi meg az áru tulajdonjogát.
8.2. Az eladót a vevővel szemben nem kötik a Polgári Törvénykönyv 1826. § (1) bekezdésének e) pontja szerinti magatartási kódexek.
8.3. A fogyasztói panaszokat az eladó a tisk@reptisk.cz elektronikus címen keresztül kezeli. Az eladó a vevő panaszának rendezéséről a vevő elektronikus címére küld tájékoztatást.
8.4. Abban az esetben, ha az áru értékesítésére Csehországban kerül sor, vagy ha az áruértékesítés az eladó csehországi üzleti tevékenységéhez kapcsolódik, a fogyasztónak minősülő vevőnek joga van az adásvételi szerződésből eredő fogyasztói jogviták peren kívüli rendezésére. Az ilyen peren kívüli eljárásban illetékes szerv a Česká obchodní inspekce (Cseh Kereskedelmi Felügyeleti Hatóság), székhelye Štěpánská 796/44, 110 00 Nové Město, Praha 1, azonosítószáma: 000 20 869, internetes címe: https://adr.coi.cz/cs. Az eladó és a vevő között az adásvételi szerződésből adódóan felmerülő viták rendezésére a http://ec.europa.eu/consumers/odr oldalon található online vitarendezési platform is használható.
8.5. Az Európai Fogyasztói Központ Csehország, székhelye: Štěpánská 796 /44, 110 00 Nové Město, Praha 1, internetes címe: http://www.evropskyspotrebitel.cz kapcsolattartó pont a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-én kelt 524/2013 sz. európai parlamenti és tanácsi (EU) rendelet (a fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló rendelet) értelmében
8.6. Az eladó vállalkozási engedély alapján jogosult árut értékesíteni. A szakhatósági ellenőrzést hatáskörén belüli az illetékes vállalkozási hivatal végzi. A személyes adatok védelmének felügyeletét a Személyes Adatvédelmi Hivatal látja el. A Cseh Kereskedelmi Felügyeleti Hatóság korlátozott mértékben egyebek mellett felügyeletet gyakorol a fogyasztók védelméről szóló, későbbiekben módosított 634/1992. sz. törvény betartása felett is.
8.7. A vevő ezúton vállalja a körülmények megváltozásának kockázatát a Polgári Törvénykönyv 1765. § (2) bek. értelmében.

9. SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME

9.1. A természetes személynek minősülő vevő személyes adatainak védelmét a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2016. április 27-én kelt 2016/679 európai parlamenti és tanácsi (EU) rendelet (GDPR) biztosítja.
9.2. A GDPR 4. cikkének (7) bek. értelmében az adatkezelő az a természetes vagy jogi személy, aki egyedül vagy másokkal együtt meghatározza a személyes adatok feldolgozásának céljait és eszközeit. A REP Tisk spol. s.r.o. vállalat esetében az adatkezelő a REP Tisk spol. s.r.o., székhelye Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník, azonosítószám: 19010672, bejegyezve az Ostravai Kerületi Bíróság cégjegyzékébe, szakasz: C, betétszám: 693 (a továbbiakban: „Adatkezelő”).
9.3. A személyes adatok kezelésével kapcsolatos további információkat a személyes adatok védelméről szóló oldalon talál.

10. KÉZBESÍTÉS

10.1. A vevő ezúton hozzájárul a vevő e-mail címére történő kézbesítéshez.

11. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

11.1. Ha az adásvételi szerződéssel létrehozott jogviszony nemzetközi (külföldi) elemet tartalmaz, a felek megállapodnak abban, hogy a jogviszonyra a cseh jog az irányadó.
11.2. Az üzleti feltételek 11.1. pontja szerinti jog választásával a fogyasztó nem esik el az azon jogszabályok által nyújtott védelemtől, amelyektől szerződéses úton nem lehet eltérni, és amelyek egyébként a jogválasztás hiányában alkalmazandók lennének a szerződéses kötelezettségekre alkalmazandó jogról szóló, 2008. június 17-én kelt 593/2008/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet (Róma I.) 6. cikkének (1) bekezdése szerint.
11.3. A webol­dalunkkal kapcsolatos minden jog, különösen a tartalom szerzői joga, beleértve az oldal elrendezését, a fényképeket, filmeket, grafikákat, védjegyeket, logókat és egyéb tartalmakat és elemeket, az eladót illeti. Tilos a honlapot vagy annak bármely részét az eladó engedélye nélkül másolni, módosítani vagy más módon felhasználni.
11.4. Ha az üzleti feltételek bármely rendelkezése érvényét vagy hatályát veszti, az érvénytelen rendelkezések helyébe olyan rendelkezés lép, amelynek jelentése a lehető legközelebb áll az érvénytelen rendelkezéshez. Az egyik rendelkezés érvénytelensége nem érinti a többi rendelkezés érvényességét.
11.5. Az adásvételi szerződést, beleértve az üzleti feltételeket is, az eladó elektronikus formában archiválja, és nem hozzáférhető.
11.6. Az eladó elérhetőségei: szállítási cím – REP Tisk spol. s.r.o., Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník, e-mail cím tisk@reptisk.cz, telefonszám 581 114 411.

Kelt: Jeseník, 2018. 9. 20-án