ÜZLETI FELTÉTELEK
REP Tisk spol. s r.o. kereskedelmi vállalat, székhelye: Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník, azonosítószáma: 190 10 672, bejegyezve az Ostravai Kerületi Bíróság cégjegyzékébe 693. iratszám alatt (a továbbiakban: „eladó”), fotónaptárak, fotókönyvek, cégeknek szánt promóciós termékek és egyéb áruk értékesítése céljából a www.reptisk.cz internetes címen található webáruházban (a továbbiakban: „weboldal”). Kapcsolat: REP Tisk spol. s r.o. székhelye: Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník Azonosítószám: 190 10 672 tel. 581 114 410 e-mail: tisk@reptisk.cz
1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
1.1. Az eladó jelen üzleti feltételei (a továbbiakban: „üzleti
feltételek”) a Polgári Törvénykönyvről szóló, későbbiekben
módosított 89/2012. sz. törvény (a továbbiakban: „Polgári
Törvénykönyv”) 1751. § (1) bekezdésében foglaltakkal összhangban
szabályozzák a szerződő felek egymással szembeni jogait és
kötelezettségeit, amelyek az eladó és egy másik természetes vagy jogi
személy (a továbbiakban: „vevő“) között az eladó webáruházán
keresztül megkötött adásvételi szerződés (a továbbiakban:
„adásvételi szerződés”) kapcsán vagy annak alapján keletkeznek.
A webáruházat az eladó egy weboldalon üzemelteti, mégpedig a weboldal
felületén keresztül (a továbbiakban: „az üzlet webes felülete”).
1.2. Az üzleti feltételek arra az esetre vonatkoznak, amikor egy személy,
vállalkozó vagy fogyasztó árut kíván vásárolni az eladótól.
1.3. Az üzleti feltételektől eltérő rendelkezésekről az adásvételi
szerződésben lehet megállapodni. Az adásvételi szerződésben
meghatározott eltérő rendelkezések előnyt élveznek az üzleti feltételek
rendelkezéseivel szemben.
1.4. Az üzleti feltételek rendelkezései az adásvételi szerződés
elválaszthatatlan részét képezik. Az adásvételi szerződés és az üzleti
feltételek magyar nyelven készültek. Az adásvételi szerződést magyar
nyelven lehet megkötni.
1.5. Az üzleti feltételek szövegét az eladó módosíthatja vagy
kiegészítheti. Ez a rendelkezés nem érinti az üzleti feltételek előző
változatának érvényessége alatt keletkezett jogokat és
kötelezettségeket. Az üzleti feltételek módosítását az eladó a
weboldalon keresztül vagy más megfelelő módon legalább 14 nappal a
javasolt hatálybalépést megelőzően bejelenti, azzal, hogy a vevőknek
jogukban áll (amennyiben az üzleti feltételek módosítása az általuk
kötött adásvételi szerződésre vonatkozik) a hatálybalépést megelőzően
az üzleti feltételek módosítását elutasítani, és a szerződést emiatt
felmondani. Amennyiben a vevő a hatályba lépés napja előtt nem közli
írásos formában az egyet nem értését a javasolt módosítással, úgy
tekintendő, hogy az üzleti feltételek módosítását elfogadta.
2. FELHASZNÁLÓI FIÓK
2.1. A weboldalon végrehajtott regisztráció alapján a vevő
hozzáférhet felhasználói felületéhez. Felhasználói felületéről a
vevő árut rendelhet meg (a továbbiakban „felhasználói fiók”). A vevő
regisztráció nélkül, közvetlenül az üzlet webes felületéről is
leadhatja megrendelését.
2.2. A weboldalon történő regisztráció és a megrendelés során a vevő
köteles minden adatát helyesen és a valóságnak megfelelően megadni.
A felhasználói fiókban megadott adatokat a vevő minden változás után
köteles frissíteni. A vevő által a felhasználói fiókban és a
megrendelés során megadott adatokat az eladó helyesnek, teljesnek és
aktuálisnak tekinti.
2.3. A felhasználói fiókhoz való hozzáférést felhasználónév és
jelszó biztosítja. A vevő köteles megőrizni a felhasználói fiókjához
való hozzáféréshez szükséges információk titkosságát.
2.4. A vevő nem jogosult arra, hogy harmadik személyeknek engedélyezze a
felhasználói fiók használatát.
2.5. Az eladó jogosult a felhasználói fiókot törölni, különösen, ha a
vevő már több mint 18 hónapja nem használja, vagy olyan esetben, ha a
vevő megsérti az adásvételi szerződésben (az üzleti feltételeket is
beleértve) vállalt kötelezettségeit.
2.6. A vevő tudomásul veszi, hogy a felhasználói fiók nem feltétlenül
érhető el folyamatosan, különösen az eladó hardver- és
szoftvereszközeinek szükséges karbantartására vagy harmadik fél hardver-
és szoftvereszközeinek szükséges karbantartására való tekintettel.
3. AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE
3.1. Az áruház webes felületén elhelyezett áruk bemutatása
tájékoztató jellegű, és az eladó nem köteles adásvételi szerződést
kötni ezekre az árukra vonatkozóan. A Polgári Törvénykönyv 1732. § (2)
bekezdése nem alkalmazandó.
3.2. Az üzlet webes felülete tartalmazza az árukra vonatkozó
információkat, beleértve az egyes áruk árát és visszaküldésük
költségeit, ha az áru természeténél fogva nem küldhető vissza a
szokásos postai úton. A feltüntetett árak tartalmazzák az áfát és az
összes kapcsolódó díjat. Az árak mindaddig érvényesek, míg az üzlet
webes felületén fel vannak tüntetve. Ez a rendelkezés nem korlátozza az
eladót abban, hogy egyénileg egyeztetett feltételek mellett kössön
adásvételi szerződést.
3.3. Amennyiben a feltüntetett ár nyilvánvalóan hibás szöveget vagy
számot tartalmaz, ez az ár nem kötelező, és nem kerül sor adásvételi
szerződés megkötésére.
3.4. Az üzlet webes felülete az áru csomagolásával és szállításával
kapcsolatos költségekről is tájékoztatást nyújt. A weboldalon
feltüntetett, az áru csomagolásával és szállításával kapcsolatos
költségekről szóló tájékoztatás csak abban az esetben érvényes, ha az
áru kézbesítésére Magyarország területén kerül sor.
3.5. Az árurendeléshez a vevő kitölti a weboldalon található megrendelő
űrlapot. A megrendelő űrlap különösen az alábbi információkat
tartalmazza:
3.5.1. a megrendelt áru (a megrendelt árut a vevő „beteszi” az üzlet
weboldalán az elektronikus kosárba),
3.5.2. az áru kifizetésének módja, a megrendelt áru kézbesítésének
kívánt módja, és
3.5.3. információ az áru átadásával kapcsolatos költségekről (a
továbbiakban „megrendelés”).
3.6. Mielőtt a megrendelést elküldi az eladónak, a vevőnek lehetősége
van ellenőrizni és módosítani a megrendelésben megadott adatokat, amiatt
is, hogy megállapíthassa és módosíthassa a megrendelés során megadott
adatokba esetleges került hibákat. A megrendelést a vevő a „Megrendelés
és fizetés” gombra kattintva küldheti el az eladónak. A megrendelésben
megadott adatokat az eladó helyesnek tekinti. Az eladó közvetlenül a
megrendelés kézhez vétele után a kézhezvételt e-mailben megerősíti,
mégpedig a vevő által a felhasználói fiókban vagy a megrendelés során
megadott e-mail-címre (a továbbiakban: „a vevő e-mail-címe”).
3.7. Az eladónak mindig jogában áll a megrendelés jellegétől függően
(árumennyiség, a vételár nagysága, a szállítás becsült költségei)
ismételt jóváhagyást igényelni a vevőtől (pl. írásban vagy
telefonon).
3.8. Az eladó és a vevő között a szerződéses viszony a megrendelés
átvételének (elfogadás) kézbesítésével jön létre, amelyet az eladó
elektronikus levélben küld a vevőnek a vevő megrendelésben megadott
elektronikus levelezési címére, kivéve, ha az eladó legkésőbb öt
munkanapon belül tájékoztatja a vevőt arról, hogy a megrendelést nem tudja
teljesíteni, különösen a gyártási és kapacitási lehetőségekre
tekintettel. Ilyen esetben a megrendelés elutasítottnak számít.
3.9. Az eladó a szerződés megkötését követő észszerű időn belül, de
legkésőbb az áru átadásakor igazolást állít ki a vevőnek a megkötött
szerződésről.
3.10. A vevő beleegyezik abba, hogy az adásvételi szerződés megkötése
során távközlési eszközök használatára kerüljön sor. Az adásvételi
szerződés megkötése során a vevő távközlési eszközök használatával
kapcsolatos költségeit (internetkapcsolat költségei, telefonhívások
költségei) a vevő maga viseli, és ezek a költségek nem térnek el az
alapdíjtól.
3.11. A vevő hozzájárul, hogy az eladó automatikus távközlési rendszert
vagy faxkészüléket használjon a vevővel való kommunikációhoz. Ezzel a
vevőt semmiféle költség nem terheli.
3.12. A megrendelésnek az üzleti feltételek jelen cikkelye szerinti
elküldésével a vevő kijelenti, hogy az adott megrendelés teljesítése nem
sérti harmadik személyek szerzői vagy egyéb jogait, azaz a vevő rendelkezik
minden szükséges joggal a rendelkezésre bocsátott felvételekhez és a
lefényképezett személyek vagy a lefényképezett tárgyak tulajdonosainak
beleegyezésével. A vevő teljes mértékben felel e jogok megsértésének
következményeiért, valamint minden olyan kárért és sérelemért, amely az
eladót harmadik személyek jogainak megsértése miatt éri.
3.13. A megrendelés elküldésével a vevő feljogosítja az eladót a
rendelkezésre bocsátott felvételek (fényképek, grafikák stb.)
felhasználására a szerződés teljesítése, azaz az áru előállítása
céljából. Ugyanezen célból az eladó jogosult a megrendelés teljesítése
érdekében a felvételeket módosítani.
3.14. Az eladó semmiféle digitális adatot, felvételt vagy egyéb dolgot nem
őriz meg a vevő számára, és nem is küldi vissza.
3.15. A vevő köteles minden elküldött adatot és felvételt ellenőrizni,
hogy megfelelnek-e az áru elkészítéséhez szükséges követelményeknek. Az
áru átadására megszabott időtartam csak akkor kezdődik, amikor a vevő
átadta a kifogástalan dokumentumokat. Az esetleges hibákért vagy
hiányosságokért (különösen a szövegben lévő gépelési hibákért vagy
a rossz minőségű fényképekért) kizárólag a vevő felel, az eladó nem
köteles ellenőrizni a megadott adatokat és felvételeket, illetve
értesíteni a vevőt az esetleges hibákról vagy hiányosságokról.
3.16. Az eladó figyelmezteti a vevőt, hogy az áru (különösen a nyomtatott
anyagok) kisebb szín- vagy grafikai eltéréseket mutathat a speciális
betűtípusok, sortávolságok vagy műszaki paraméterek miatt, amelyeket a
küldött adatoknak vagy felvételeknek tartalmazniuk kell. Az ilyen eltérések
nem minősülnek hibának.
4. AZ ÁRU ÁRA ÉS A FIZETÉSI FELTÉTELEK
4.1. Az áru adásvételi szerződésben meghatározott árát és
átadásának költségét a vevő az alábbi módokon egyenlítheti ki az
eladó felé:
4.1.1. készpénzben az eladó telephelyén;
4.1.2. utánvéttel a vevő által a megrendelésben megadott helyen;
4.1.3. készpénzmentesen, az eladó számlájára történő azonnali
átutalással;
4.1.4. készpénzmentesen, elfogadott hitelkártyával történő
fizetéssel;
4.1.5. a felek kifejezett megállapodása esetén az eladó lehetővé teheti,
hogy a vételár átutalással történő megfizetésére a kiállított számla
alapján kerüljön sor. Eltérő megállapodás hiányában a számla 14 napon
belül esedékes.
4.2. A vételárral együtt a vevő köteles az eladónak kiegyenlíteni a
csomagolással és kiszállítással kapcsolatos, megállapodás szerinti
költségeket. Kifejezett eltérő rendelkezés hiányában a továbbiakban a
vételár alatt a kiszállításával kapcsolatos költségek is értendők.
4.3. Az eladó jogosult a vevőtől előleg megfizetését követelni, akár a
teljes vételár összegében is.
4.4. Az eladó számlájára átutalással történő készpénzmentes fizetés
esetén a vevő köteles az áru vételárának átutalásakor feltüntetni az
átutalás egyedi azonosítóját. Készpénzmentes fizetés esetén a vevő
fizetési kötelezettsége a megfelelő összegnek az eladó számláján
történő jóváírásának pillanatában teljesül.
4.5. Az eladó által a vevőnek nyújtott árengedmények nem vonhatók
össze.
4.6. Ha a kereskedelmi kapcsolatokban szokásos, vagy ha azt általánosan
kötelező erejű jogszabály írja elő, az eladó az adásvételi szerződés
alapján teljesített kifizetésekről adóügyi bizonylatot – számlát –
állít ki a vevő részére. Az eladó fizeti az általános forgalmi adót. Az
adóügyi bizonylatot – számlát – az eladó az áru árának
kifizetését követően állítja ki a vevőnek, és elektronikus formában
küldi el a vevőnek a megrendelésben megadott elektronikus címére.
4.7. Az értékesítési nyilvántartásokról szóló törvény értelmében
az eladó köteles nyugtát kiállítani a vevőnek. Ugyanakkor köteles a
beérkezett bevételt az adóhatóságnál online regisztrálni; technikai hiba
esetén legkésőbb 48 órán belül.
4.8. Amennyiben a vevő vállalkozó, a felek abban állapodtak meg, hogy
amennyiben a vevő késlekedik az eladónak történő bármely fizetéséssel
vagy annak egy részével:
4.8.1. az eladó jogosult a vevőtől a megrendelt áru teljes ára 0,1%-ának
megfelelő kötbér megfizetését követelni a késedelem minden egyes napjára
a fizetés napjáig bezárólag;
4.8.2. az eladó egymást követően 3 emlékeztetőt küld e-mailben a
fizetés elmaradásáról. A harmadik elküldött emlékeztetőben az eladó
jogosult 300 Kč kötbér megfizetését követelni a vevőtől; a kötbér a
fizetési felszólítás kézhezvételétől számított 15 napon belül
esedékes. A kötbér megfizetése nem zárja ki az esetleges kártérítési
igényt.
5. ELÁLLÁS AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉSTŐL
5.1. A feltételek ezen része csak azokra a vevőkre vonatkozik, akik
fogyasztók, vagyis a szerződést vállalkozói vagy pénzkereseti
tevékenységüktől függetlenül kötik. Azon vevők, akik vállalkozók, nem
jogosultak az alábbi feltételek alapján visszalépni.
5.2. A vevő tudomásul veszi, hogy az áru nincs raktáron, a vevő egyedi
igényei alapján rendelésre gyártják. A vevő tudomásul veszi továbbá,
hogy a Polgári Törvénykönyv 1837. § rendelkezései értelmében a vevő
igényei szerint gyártott vagy a vevő személyes szükségleteihez igazított
áru szállítására vonatkozó adásvételi szerződéstől nem lehet
elállni.
5.3. Ha nem az üzleti feltételek 5.1. cikkében említett esetről vagy más
olyan esetről van szó, amikor az adásvételi szerződéstől nem lehet
elállni, a Polgári Törvénykönyv 1829. § (1) bek. rendelkezései szerint a
vevőnek jogában áll elállni az adásvételi szerződéstől az áru
átvételétől számított tizennégy (14) napon belül; ha az adásvételi
szerződés tárgya többféle áru vagy több rész szállítása, ez a
határidő az utolsó áruszállítás átvételének napjától számít. Az
adásvételi szerződéstől történő elállásról az előző mondatban
meghatározott időtartamon belül az eladót értesíteni kell. A vevő az
eladó felé tett bármilyen egyértelmű nyilatkozatával elállhat a
szerződéstől. A vevő az adásvételi szerződéstől való elállást
egyebek mellett az eladó telephelyének címére vagy az eladó e-mail címére
küldheti. Az adásvételi szerződéstől való elálláshoz a vevő
használhatja az ezen üzleti feltételek mellékletét képező űrlapot.
5.4. Az adásvételi szerződéstől az üzleti feltételek 5.2. cikke
szerinti elállás esetén az adásvételi szerződés kezdettől fogva
érvényét veszti. A vevő az adásvételi szerződéstől való elállás
kézbesítésétől számított tizennégy (14) napon belül köteles az árut
visszaküldeni az eladónak. Ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől,
az áru visszaküldésével kapcsolatos költségeket akkor is a vevő viseli,
ha az árut jellegénél fogva nem lehet hagyományos postai úton
visszaküldeni.
5.5. Az üzleti feltételek 5.2. cikke szerinti elállás esetén az eladó a
vevőtől kapott pénzeszközöket az adásvételi szerződéstől való
elállástól számított tizennégy (14) napon belül a vevőnek visszautalja
ugyanolyan módon, ahogyan az eladó azokat a vevőtől megkapta, vagy az eladó
és a vevő közötti kölcsönös megállapodás szerint. Az eladó arra is
jogosult, hogy a vevő által nyújtott teljesítést már az áru vevő általi
visszaküldésekor visszaadja, vagy más módon, ha a vevő ehhez hozzájárul,
és ez a vevőnek nem okoz többletköltséget. Ha a vevő eláll az
adásvételi szerződéstől, az eladó nem köteles a pénzeszközöket előbb
visszautalni, mint hogy a vevő az árut visszaküldi, vagy igazolja, hogy az
árut az eladónak elküldte.
5.6. Ha az áru értéke csökkent amiatt, hogy a vevő az árut más módon
kezelte, mint ami ahhoz szükséges, hogy a vevő megismerje az áru jellegét,
tulajdonságait vagy működését, az eladó igényt tarthat az áruban
keletkezett kár megtérítésére. Ilyen esetben az eladó jogosult
kártérítési igényét egyoldalúan beszámítani a vevő
vételár-visszatérítés iránti igényébe.
5.7. Ha a vevő az áruval együtt ajándékot is kap, az eladó és a vevő
közötti ajándékozási szerződés azzal a feltétellel jön létre, hogy ha
a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az ajándékozási szerződés
az ilyen ajándék tekintetében hatályát veszti, és a vevő köteles az
ajándékot az áruval együtt az eladónak visszaszolgáltatni.
5.8. Az eladó fenntartja a jogot, hogy elálljon az adásvételi
szerződéstől, amennyiben az áru nincs raktáron, és az adásvételi
szerződés megkötésétől számított 14 napon belül nem is kerül
raktárra.
6. AZ ÁRU SZÁLLÍTÁSA ÉS KÉZBESÍTÉSE
6.1. A weboldalon feltüntetett gyártási határidők tájékoztató
jellegűek, és akár egy héttel is meghosszabbíthatók, különösen az áru
jellegétől és az eladó kapacitásától függően.
6.2. Abban az esetben, ha a szállítás módjáról a vevő külön kérése
alapján állapodnak meg, a vevő viseli a kockázatot és az ezzel a
szállítási móddal kapcsolatos esetleges többletköltségeket.
6.3. Ha az eladó az adásvételi szerződés alapján köteles az árut a
vevő által a megrendelésben megadott helyre szállítani, a vevő köteles az
árut a szállításkor átvenni.
6.4. Abban az esetben, ha a vevő részéről felmerülő okok miatt az árut
ismételten vagy a megrendelésben meghatározottól eltérő módon kell
szállítani, a vevő köteles megfizetni az áru ismételt szállításából
eredő, illetve az eltérő szállítási móddal kapcsolatos költségeket.
6.5. Ha a vevő fogyasztó, az eladó az áru átvételekor azt ajánlja a
vevőnek, ellenőrizze az áru csomagolásának sértetlenségét, és
bármilyen hiba esetén haladéktalanul értesítse a fuvarozót. A csomagolás
olyan sérülése esetén, ami a küldeményhez való illetéktelen
hozzáférésre utal, a vevő nem köteles átvenni a szállítmányt a
fuvarozótól.
6.6. Amennyiben a vevő vállalkozó, köteles a küldemény átvételekor
ellenőrizni annak állapotát. Ha a küldemény megsérült, vagy más
látható hibája van, megtagadhatja a küldemény átvételét, vagy a
fuvarozóval együtt kárjegyzőkönyvet vehet fel. Rejtett hibák esetén a
vevő köteles ezen hibák miatt felfedezésük után azonnal kifogást emelni.
A vevő – vállalkozó a szállítmány átvételekor köteles a
szállítólevél alapján ellenőrizni a szállítmány tartalmát is. Abban az
esetben, ha a leszállított áru nem felel meg a megrendelésnek, a vevő –
vállalkozó köteles értesíteni az eladót (elektronikus úton is lehet),
beleértve a hibát dokumentáló fényképek elküldését, és megvárni az
eladó utasításait a reklamációval kapcsolatos eljárásra vonatkozóan.
6.7. A szerződő felek egyéb jogait és kötelezettségeit az áru
szállításával kapcsolatban az eladó külön szállítási feltételei
szabályozhatják, amennyiben vannak ilyenek.
6.8. Az eladó által az adásvételi szerződésben vagy a vevővel folytatott
egyéb kommunikációban meghatározott szállítási határidők egyike sem
tekinthető rögzített időpontnak. A rögzített időpontot az eladónak
kifejezetten ekként kell megjelölnie, és a vevővel egyeztetnie kell.
6.9. Az eladó csak az áru időben történő elküldéséért felelős (az
üzleti feltételek 6.1. cikke értelmében), a fuvarozó általi időben
történő szállításért nem.
7. HIBÁS TELJESÍTÉSBŐL EREDŐ JOGOK
7.1. A szerződő felek jogaira és kötelezettségeire a hibás
teljesítésből eredő jogok tekintetében a vonatkozó, általánosan
kötelező jogi rendelkezések az irányadók (különösen a Polgári
Törvénykönyv rendelkezései, vevő – fogyasztó esetében pedig a
fogyasztók védelméről szóló, későbbiekben módosított 634/1992. sz.
törvény rendelkezései).
7.2. Az eladó felelős a vevő felé azért, hogy az áru az átvételkor
hibátlan. Ha a vevő fogyasztó, az eladó felelős különösen azért, hogy a
termék:
7.2.1. megfelel az egyeztetett leírásnak, típusnak és mennyiségnek,
valamint minőségnek, működőképességnek, kompatibilitásnak,
interoperabilitásnak és egyéb egyeztetett jellemzőknek,
7.2.2. alkalmas arra a célra, amelyre a vevő igényli, és amelybe az eladó
beleegyezett,
7.2.3. el van látva a megállapodás szerinti tartozékokkal és használati
utasításokkal, beleértve az összeszerelési vagy telepítési utasításokat
is.
7.3. Az eladó felelős a vevő – fogyasztó felé azért, hogy a
megállapodás szerinti tulajdonságokon túlmenően:
7.3.1. a termék alkalmas arra a célra, amelyre az ilyen típusú termékeket
általában használják, tekintetbe véve harmadik felek jogait, a
jogszabályokat, a műszaki szabványokat vagy az adott ágazat magatartási
kódexeit, ha nincsenek műszaki szabványok,
7.3.2. a termék mennyisége, minősége és egyéb jellemzői – beleértve
a tartósságot, működőképességet, kompatibilitást és biztonságot –
megfelelnek az azonos típusú termékek szokásos jellemzőinek, amelyeket a
vevő észszerűen elvárhat, tekintetbe véve az eladó vagy az azonos
szerződéses láncban szereplő más személy által tett nyilvános
nyilatkozatokat is, különösen a reklámot vagy megjelölést,
7.3.3. a terméket tartozékokkal együtt szállítják, beleértve a
csomagolást, az összeszerelési útmutatót és egyéb, a vevő által
észszerűen elvárható használati utasításokat; és
7.3.4. a termék minősége vagy kivitelezése megfelel az eladó által a
szerződés megkötése előtt a vevőnek átadott mintának vagy
mintadarabnak.
7.4. A vevő az adásvételi szerződés megkötésekor az ISO12647
szabványnak megfelelő dokumentumokat – nyomtatási adatokat köteles az
eladó rendelkezésére bocsátani (bővebben itt: https://www.reptisk.cz/...ve-podklady/).
Amennyiben ezt elmulasztja, a vevő tudomásul veszi, hogy az eladó nem felel a
nem megfelelő dokumentumok – nyomtatási adatok – átadásából eredő
hibákért, és hogy a nem megfelelő dokumentumok különösen szín- és
minőségbeli eltérésekhez vezethetnek.
7.5. Az üzleti feltételek 7.2. és 7.3. cikkében említett rendelkezések
az alacsonyabb áron értékesített áruk esetében nem vonatkoznak arra a
hibára, amely miatt az alacsonyabb árat meghatározták, az áruk szokásos
használatból eredő elhasználódására, használt áruk esetében az olyan
hibára, amely megfelel annak a használati vagy elhasználódási foknak,
amellyel az áru rendelkezett, amikor a vevő átvette, vagy ha ez az áru
jellegéből adódik.
7.6. Ha a vevő fogyasztó, és a hiba az átvételtől számított egy éven
belül jelentkezik, az árut úgy kell tekinteni, hogy az átvételkor hibás
volt, kivéve, ha a termék vagy a hiba jellege ezt kizárja. Ebbe az
időtartamba nem számít bele az az idő, amíg a vevő nem tudja használni a
terméket jogos reklamáció esetén. A vevő – fogyasztó az átvételtől
számított két éven belül reklamálhatja a terméken megjelenő hibát.
7.7. A hibás teljesítésből eredő jog nem illeti meg a vevőt, ha a hibát
ő maga okozta.
7.8. A vevő a hibás teljesítésből eredő jogait az eladónak azon címén
érvényesíti, ahol az árukínálat alapján a reklamáció befogadása
lehetséges, ill. az eladó székhelyén vagy telephelyén.
7.9. A vevő nem köteles a fennálló vételárat vagy annak egy részét
megfizetni mindaddig, amíg az eladó nem teljesítette a hibás
teljesítésből eredő kötelezettségeit.
7.10. A felek egyéb, az eladó hibákért való felelősségével kapcsolatos
jogait és kötelezettségeit az eladó reklamációs szabályzata rögzítheti,
amelyet az eladó mind a fogyasztó, mind a vállalkozó vevők számára
kiadott.
8. A SZERZŐDŐ FELEK EGYÉB JOGAI ÉS KÖTELESSÉGEI
8.1. A vevő az áru teljes vételárának kifizetésével szerzi meg az
áru tulajdonjogát.
8.2. Az eladót a vevővel szemben nem kötik a Polgári Törvénykönyv 1826.
§ (1) bekezdésének e) pontja szerinti magatartási kódexek.
8.3. A fogyasztói panaszokat az eladó a tisk@reptisk.cz elektronikus
címen keresztül kezeli. Az eladó a vevő panaszának rendezéséről a vevő
elektronikus címére küld tájékoztatást.
8.4. Abban az esetben, ha az áru értékesítésére Csehországban kerül
sor, vagy ha az áruértékesítés az eladó csehországi üzleti
tevékenységéhez kapcsolódik, a fogyasztónak minősülő vevőnek joga van
az adásvételi szerződésből eredő fogyasztói jogviták peren kívüli
rendezésére. Az ilyen peren kívüli eljárásban illetékes szerv a Česká
obchodní inspekce (Cseh Kereskedelmi Felügyeleti Hatóság), székhelye
Štěpánská 796/44, 110 00 Nové Město, Praha 1, azonosítószáma: 000
20 869, internetes címe: https://adr.coi.cz/cs. Az eladó és a vevő
között az adásvételi szerződésből adódóan felmerülő viták
rendezésére a http://ec.europa.eu/consumers/odr
oldalon található online vitarendezési platform is használható.
8.5. Az Európai Fogyasztói Központ Csehország, székhelye: Štěpánská
796 /44, 110 00 Nové Město, Praha 1, internetes címe: http://www.evropskyspotrebitel.cz
kapcsolattartó pont a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a
2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló,
2013. május 21-én kelt 524/2013 sz. európai parlamenti és tanácsi (EU)
rendelet (a fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló rendelet)
értelmében
8.6. Az eladó vállalkozási engedély alapján jogosult árut
értékesíteni. A szakhatósági ellenőrzést hatáskörén belüli az
illetékes vállalkozási hivatal végzi. A személyes adatok védelmének
felügyeletét a Személyes Adatvédelmi Hivatal látja el. A Cseh Kereskedelmi
Felügyeleti Hatóság korlátozott mértékben egyebek mellett felügyeletet
gyakorol a fogyasztók védelméről szóló, későbbiekben módosított
634/1992. sz. törvény betartása felett is.
8.7. A vevő ezúton vállalja a körülmények megváltozásának
kockázatát a Polgári Törvénykönyv 1765. § (2) bek. értelmében.
9. SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME
9.1. A természetes személynek minősülő vevő személyes adatainak
védelmét a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése
tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad
áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről
szóló, 2016. április 27-én kelt 2016/679 európai parlamenti és tanácsi
(EU) rendelet (GDPR) biztosítja.
9.2. A GDPR 4. cikkének (7) bek. értelmében az adatkezelő az a
természetes vagy jogi személy, aki egyedül vagy másokkal együtt
meghatározza a személyes adatok feldolgozásának céljait és eszközeit.
A REP Tisk spol. s.r.o. vállalat esetében az adatkezelő a REP Tisk spol.
s.r.o., székhelye Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník, azonosítószám:
19010672, bejegyezve az Ostravai Kerületi Bíróság cégjegyzékébe, szakasz:
C, betétszám: 693 (a továbbiakban: „Adatkezelő”).
9.3. A személyes adatok kezelésével kapcsolatos további információkat a
személyes adatok védelméről szóló oldalon talál.
10. KÉZBESÍTÉS
10.1. A vevő ezúton hozzájárul a vevő e-mail címére történő kézbesítéshez.
11. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
11.1. Ha az adásvételi szerződéssel létrehozott jogviszony nemzetközi
(külföldi) elemet tartalmaz, a felek megállapodnak abban, hogy a jogviszonyra
a cseh jog az irányadó.
11.2. Az üzleti feltételek 11.1. pontja szerinti jog választásával a
fogyasztó nem esik el az azon jogszabályok által nyújtott védelemtől,
amelyektől szerződéses úton nem lehet eltérni, és amelyek egyébként a
jogválasztás hiányában alkalmazandók lennének a szerződéses
kötelezettségekre alkalmazandó jogról szóló, 2008. június 17-én kelt
593/2008/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet (Róma I.) 6. cikkének
(1) bekezdése szerint.
11.3. A weboldalunkkal kapcsolatos minden jog, különösen a tartalom
szerzői joga, beleértve az oldal elrendezését, a fényképeket, filmeket,
grafikákat, védjegyeket, logókat és egyéb tartalmakat és elemeket, az
eladót illeti. Tilos a honlapot vagy annak bármely részét az eladó
engedélye nélkül másolni, módosítani vagy más módon felhasználni.
11.4. Ha az üzleti feltételek bármely rendelkezése érvényét vagy
hatályát veszti, az érvénytelen rendelkezések helyébe olyan rendelkezés
lép, amelynek jelentése a lehető legközelebb áll az érvénytelen
rendelkezéshez. Az egyik rendelkezés érvénytelensége nem érinti a többi
rendelkezés érvényességét.
11.5. Az adásvételi szerződést, beleértve az üzleti feltételeket is, az
eladó elektronikus formában archiválja, és nem hozzáférhető.
11.6. Az eladó elérhetőségei: szállítási cím – REP Tisk spol.
s.r.o., Slezská 1304/1a, 790 01 Jeseník, e-mail cím tisk@reptisk.cz, telefonszám
581 114 411.
Kelt: Jeseník, 2018. 9. 20-án